Wie gaat er mee?



Een bijzondere plek, meestal op korte afstand van een dorpje en/of strand en nooit in the middle of nowhere. Een vakantiebestemming waar alles klopt en waar Monique van der Kolk (50) en Monique Dijkhof (47) eigenaren van Casita Travel zelf voor zouden tekenen. En dat ook deden.

Ze dragen niet alleen dezelfde naam, ze lijken op elkaar en hebben dezelfde ontwikkeling doorgemaakt: Monique en Monique, beiden al jong besmet met het reisvirus, volgden na de middelbare school een toeristische opleiding en bleven in die richting doorstuderen. Vervolgens gingen ze als reisleider en productmanager voor grote touroperators aan de slag, kregen allebei twee kinderen, en liepen tegen het faillissement van hun toenmalige werkgever aan. Daarop startten ze hun eigen bedrijf: Monique Dijkhof vanuit haar passie voor Griekenland (www.griekenlandopmaat.nl)  terwijl Monique van der Kolk zich met Casita Travel meer richtte op de Canarische eilanden. Toen ze elkaar voor het eerst in 2009 ontmoetten, was het zakelijk liefde op het eerste gezicht. Monique Dijkhof: ‘In november van dat jaar namen we het vliegtuig naar Valencia waar we gezamenlijk een koffer vol nieuwe vakantiehuizen aan de Costa Blanca en in Andalusië contracteerden. Alsof we al jaren samenwerkten! Aan één woord hadden we genoeg. Zo waren er twee nieuwe regio’s geboren op de website van Casita Travel.’

Het vertrouwen was snel al zo groot dat ze in 2010 samen een vof begonnen en zich focusten op waar hun gezamenlijke passie vooral lag: vakantiehuizen in Spanje, Griekenland en Portugal. Het maatwerk verdween daarmee wat meer naar de achtergrond. Harde werkers als ze zijn, maakten ze dat Casita Travel al snel uitgroeide van twee naar zes medewerkers en veranderde in een bv. Met allemaal vrouwen. Net als Marion Nijs uit Bergen, die met haar reisbureau The Travel Club tot grote tevredenheid van vele klanten bij Casita Travel boekingen heeft gedaan. Ook zij kijkt inmiddels terug op een lange carrière van 33 jaar binnen de reisbranche. Marion:’ Na 26 jaar in loondienst te zijn geweest, ben ik nu 7 jaar franchisenemer voor The Travel Club. Als het om vakantiehuizen gaat, is het heel fijn dat ik blind kan vertrouwen op de huizen die Casita Travel aanbiedt. Dat maakt de samenwerking heel plezierig.’ Dat genoegen wordt gedeeld door Monique: ‘Marion is een betrouwbare partner en heeft een neus voor mooie vakantiehuizen. Wij zijn dus net zo blij met haar als zij met ons.’

De vraag die opdoemt is wat een reisonderneming als Casita Travel in deze tijd nog steeds zo succesvol maakt.  Monique: ‘Een duidelijk verschil maken voor de klant op basis van pure kennis over je product en de capaciteit om deze kennis, in alle oprechtheid, te verbinden aan de wensen van de klant. Met als enige doel: een vakantieherinnering maken om in te lijsten! Dan moet je onderscheidend zijn. Wij hebben veel, overwegend vrijstaande, vakantiehuizen en villa’s exclusief in ons aanbod. Dat wil zeggen dat deze huizen nergens anders (online) te boeken zijn. We sluiten alleen een contract af als ze voldoen aan onze kwaliteitseisen. Verder denken we graag een stapje verder; dat gaat bij ons automatisch. Komt de klant bijvoorbeeld laat aan dan is het mogelijk om vast wat boodschappen in de koelkast te laten zetten. En voor iemand die onverhoopt de weg niet kan vinden: we zijn 24/7 bereikbaar en loodsen hem of haar dan persoonlijk naar het vakantiehuis.’

Monique van der Kolk: ‘Wij vinden dat alles moet kloppen; in die zin beschikken we over veel kennis, geloven absoluut in onze opgebouwde relaties en de bestemmingen die we aanbieden. Het is zo’n mooi vak! Nog steeds worden we dagelijks geïnspireerd door onze contacten met interessante partners en vakantiehuiseigenaren. Iedereen heeft zijn of haar verhaal over de plek die hij/zij verhuurt. En ook steeds weer zijn we diep onder de indruk van de bestemmingen die we mogen bezoeken en onderzoeken. Omdat je het beroepsmatig doet, kijk je dieper en intenser naar de plaats waar je bent. Dat zorgt dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. En we zijn natuurlijk lid van de SGR, ANVR en het Calamiteitenfonds.’

Even naar deze winter: het is altijd kiezen tussen erg warm, maar lang reizen, of net iets minder warm en dichterbij. Of zien we iets over het hoofd? Monique: ‘De Canarische Eilanden liggen op slechts 4,5 uur vliegen en hebben in de winter een gemiddelde temperatuur van 22 graden. Het is er prachtig! Schitterende vergezichten, afwisselende landschappen, stranden en dorpjes. Maar ook Andalusië (3 uur vliegen) en de Costa Blanca (2,5 uur vliegen) zijn erg aangenaam in de winter. En omdat bij onze huizen altijd een zwembad is dat in veel gevallen opgewarmd kan worden, kun je het hele jaar door heerlijk zwemmen.

Wat Casita Travel opvalt is dat steeds vaker “de meer generatie gezelschappen” (grootouders, kinderen en kleinkinderen) een reis boeken. ‘Daar regelen we alles voor: van kok tot en met activiteiten. Daarnaast focussen we ons op leuke plekken voor gezinnen met kinderen die het weg van de massa zoeken. Zo hebben we in verschillende regio’s kleine parken met een gezamenlijk zwembad en zo’n vier tot tien huisjes. En voor mensen die pal aan zee willen verblijven, vakantiehuizen en appartementen – nooit standaard! – direct aan zee of op zeer korte loopafstand.’

Het klinkt als van je vakantie je werk maken. Klopt dat? Is reizen voor je werk net zo fijn als toen je het destijds alleen deed voor je plezier? Monique, Monique en Marion hangen de stelling aan dat als je doet wat je leuk vindt, je nooit hoeft te werken. ‘Je raakt met het reisvirus besmet en gaat er voor 300% voor, of je verlaat de branche. Gelukkig dragen wij het virus nog altijd in ons.’ <

Vakantiehuizen Casita Travel kun je boeken bij:
The Travel Club, Marion Nijs, Joke Smitstraat 10, Bergen, 072 – 8505673, 06 – 11323370, marion@thetravelclub.nl

Casita Travel, Roggestraat 11, Apeldoorn, 055 – 3562339, info@casitatravel.nl, www.casitatravel.nl



Reacties

reacties


Advertentie

NIEUW! Het toeristenmagazine BERGEN

BERGEN staat online: check hier! Je leest het overal: het toerisme is een snel groeiende sector in Nederland, met Noord-Holland als koploper! Inmiddels bezoeken per jaar maar liefst zo’n 1.380.000 toeristen Bergen. Het is de hoogste tijd dat we on...


Advertentie

Word media-adviseur bij MAGGS!

Wij zijn we op zoek naar versterking voor ons sales-team! ...


Advertentie

Ofyr workshop bij Barbecues-XL

6 &13 april exclusief bij MAGGS nu voor € 25,- * Gratis tips & tricks * Schaaf je kooktechnieken bij * Proef de pure gerechten van de OFYR * Deel je passie en ideeën met andere kookliefhebbers Wat kan ik verwachten en wat krijg ik?...


Advertentie

Wandelschoenen aan en gaan!

Op avontuur in je eigen provincie Wandelen is in. Of je nou wilt luchten na een verstikkende week op kantoor, of als rechtgeaard buitenmens inspiratie zoekt voor nieuwe ommetjes: site en app van Wandelnetwerk Noord-Holland barsten van de suggesties....


Advertentie

Tijd om in te stappen!

Schoonheidsstudio 072 heeft er veel voor over om je te laten ervaren wat het in huis heeft. Nieuwe klanten bieden we daarom een kennismakingsbehandeling aan voor een ‘instaptarief’. Schoonheidsstudio 072 heeft er veel voor over om je te laten ...


Advertentie

Lezersaanbieding: Volvo XC40

Géén meerprijs voor automaat t.w.v. € 2000 Actie geldig tot 1 mei 2019 Klein hart, grote prestaties Alsof de Europese Auto van het Jaar 2018 nog niet populair genoeg was, volgde de XC40 in het afgelopen jaar geheime trainingen om compleet on...


Advertentie

Win een summerbody bij Bodyvit studio

MAGGS winactie t.w.v. € 850,- 1 maand Personal Training t.w.v. € 450,- 1 maand small group training t.w.v. € 150,- 10 days Detox van Fittergy t.w.v. € 250,- Heb je al zin in de zomer? Terecht, want die komt er sneller aa...


Advertentie

Amber ging voor goud en verovert de wereld!

Wie de prestigieuze Wellaprijs Colorvision Gold wil winnen, moet het vak verstaan, creatief zijn in kleurgebruik, en zorgen dat de look voor het model ook draagbaar is. Bovendien zal je het eindresultaat zo moeten presenteren aan de jury, dat die als...


Advertentie

Stadskaffee laurens

Don’t tell them, show them, zeggen ze in de filmwereld. Want wat valt er nog te zeggen als je deze foto’s ziet? Hooguit dat het een ware belevenis is om er te zijn. en stadskaffee met een wijnkamer, een herenkamer, een biljartkamer, een grote ba...


Advertentie

Kom uit de verf!

Als leidinggevende bij meerdere bedrijven waarbij ze menig medewerker moest beoordelen op zijn of haar functioneren, ontdekte Tamara Kooijman dat dit deel van haar werk haar bij uitstek trok. Ze besloot zich om te scholen tot loopbaanadviseur en star...


Advertentie

Aandacht = resultaat!

Wie in de zomer een ‘beach body’ wil hebben, moet alvast in de winter aan de slag. En dan niet alleen in januari om de lekkernijen van de feestdagen kwijt te raken; voor blijvend resultaat moet beweging een vaste routine worden. Maar hoe breng je...


Advertentie

25 jaar Bergerac!

Al 25 jaar is Bergerac een begrip. Niet alleen in de regio, ook bij de duizenden toeristen die ieder jaar de woon- leef- en genietwinkel weer binnenlopen. Om vooral die laatste groep tegemoet te komen, is er straks ook een Bergerac webshop. In de win...


Advertentie

Hesron Bon schreef een boek op zijn telefoon

'Het perfecte plaatje bestaat niet’ Nadat zijn toenmalige vriendin twee jaar geleden een streep zette onder hun relatie, wist Hesron zich geen raad met de leegte na haar vertrek. De wanhoop dreef hem tot het aanmaken van een account op een datings...


Advertentie

Bachelor party in stijl

Met de bruiloft in zicht is een bachelor party waarbij vriendinnen zich uitputten om een verrassend programma in elkaar te draaien, niet meer weg te denken. Zo ook voor Anne die terugkijkend de lingerie styling party de absolute kers op de taart vond...


Advertentie

Staunton: van levende legende tot fashion brand

Intuïtief, onafhankelijk, alternatief De Amerikaanse surfheld van weleer, Robby Naish - zijn tweede naam Staunton- is voor Maartje van Egmond het toonbeeld van een sterke onafhankelijke geest, die er een unieke leefwijze op nahoudt en volledig op z...